Jesteśmy Ogniskiem Pracy Pozaszkolnej w Rydułtowach, typową placówką wychowania pozaszkolnego. Pracujemy z dziećmi i młodzieżą zamieszkałą na terenie naszego miasta zagospodarowując im wolny czas i rozwijając ich zainteresowania i pasje. Tworzymy przyjazną placówkę, w której każdy podopieczny będzie miał szanse pełnego rozwoju. Cel nasz chcemy osiągnąć krok po kroku, dbając o wzajemne poczucie bezpieczeństwa. W swojej pracy kierujemy się odpowiedzialnością za siebie i innych, wrażliwością na piękno i stałą troską o wewnętrzny rozwój każdego z nas. Wyróżnia nas konsekwencja, pracowitość i profesjonalizm oraz otwartość na nowe doświadczenia. |
Zapraszamy do obejrzenia filmu z działalności naszej placówki
/fragment Koncpecji Ogniska Pracy Pozaszkolnej/
Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Rydułtowach jest placówką nieferyjną zagospodarowującą dzieciom i młodzieży czas wolny po zajęciach szkolnych, która:
- wspiera rodzinę i szkołę w procesie wychowania i edukacji,
- zapewnia wszechstronny rozwój wychowanków w przyjaznym i bezpiecznym środowisku,
- uczy aktywnie i twórczo spędzać czas wolny,
- dostrzega możliwości i zdolności wychowanków, rozwija i rozbudza ich zainteresowania, kształtuje umiejętności społeczne,
- promuje talenty, prowadzi wychowanków do sukcesu,
- posiada wykwalifikowaną i kreatywną kadrę pedagogiczną, stale doskonalącą swój warsztat pracy, tworzącą rodzinną i niepowtarzalną atmosferę placówki,
- wpływa na ożywienie kulturalne miasta i powiatu,
- jest organizatorem imprez integrujących społeczność lokalną,
- przyciąga estetyką wnętrz oraz funkcjonalnością i nowoczesnością wyposażenia.
MISJA PLACÓWKI
„Każde dziecko robi COŚ dobrze, w każdym dziecku jest COŚ dobrego.
Trzeba tylko to COŚ odkryć rozwijać – nauczyciel to poszukiwacz talentów.”
Placówka wspiera rodzinę i szkołę w wychowaniu. Odpowiada na potrzeby dzieci, młodzieży, rodzin i społeczności lokalnej. Rozbudza zainteresowania i kreuje potrzeby poprzez stwarzanie ciekawej oferty zajęć. Rozwija wychowanków uzdolnionych ale daje również możliwość uzupełnienia braków edukacyjnych dzieciom z trudnościami w nauce. Daje wszystkim równe szanse oraz możliwości równego startu niezależnie od pochodzenia, statusu materialnego oraz uzdolnień i zachowań, wydobywając z każdego dziecka „coś” dobrego.
Działania podejmowane przez nauczycieli, instruktorów i wychowawców we współpracy z rodzicami, szkołami i środowiskiem lokalnym służą możliwości wszechstronnego rozwoju wychowanków oraz kształtowaniu właściwych postaw – ludzi otwartych, tolerancyjnych, kreatywnych i twórczych. Ludzi, którzy sprostają wyzwaniom zmieniającej się rzeczywistości i nigdy nie zapomną o swojej tożsamości narodowej i lokalnej. Będą godnymi Polakami, świadomymi odbiorcami i twórcami kultury.